Tuesday, May 31, 2016

Kanser Mampu Pulih?

Assalamualaikum w.b.t semua...Mendengarkan perkataan KANSER sahaja pastinya semua rasa gerun bukan?Apa itu kanser?

Kanser adalah penyakit yang disebabkan oleh pertumbuhan yang tidak terkawal sel-sel yang tidak normal atau abnormal di dalam badan. Ia berpunca daripada kegagalan sistem imun berfungsi dengan baik. Kanser yang tidak dirawat boleh menyebabkan penyakit serius dan kematian.



Kanser bermula apabila sel-sel di bahagian badan mula tumbuh di luar kawalan. Pertumbuhan sel kanser adalah berbeza daripada pertumbuhan sel yang normal. Ia tidak mati, sebaliknya terus berkembang dan membentuk sel yang baru, yang tidak normal. Sel-sel kanser juga boleh menyerang (tumbuh di dalam) tisu-tisu yang lain, sesuatu yang sel normal tidak boleh lakukan. Pertumbuhan di luar kawalan dan menyerang tisu-tisu lain adalah apa yang membuatkan sel menjadi sel kanser.


Sehingga kini hanya pembedahan, kemoterapi dan terapi radiasi menjadi kaedah rawatan pesakit kanser, namun begitu kesannya amat menakutkan. 


Malah ia akan memusnahkan sistem imun pesakit dalam masa yang panjang.

Jika beberapa puluh tahun dahulu kes kanser jarang dikesan malah dikategorikan sebagai penyakit keturuna, namun tidak lagi di zaman ini. Kini kita semua terlalu dekat dengan risiko kanser.


Ya, puncanya mungkin ada pada kita sendiri dan juga kemajuan teknologi kini menjadi penyumbang kepada peningkatan kes-kes kanser dari hari ke hari.

Namun begitu, belum terlambat untuk langkah pencegahan... Ummi nak kongsi antara tanda awal yang mampu menunjukkan sama ada diri kita berisiko menghidap kanser atau tidak. 


Bersedialah dari sekarang... Ummi ada sesuatu yang mungkin akan membantu kita menghadapi risiko kanser ini. Sudah tentu ianya Vivix! Mahu bukti?



Sedangkan penghidap kanser pun semakin pulih, pastinya Vivix adalah supplement terbaik yang harus diamalkan bagi menghalang kanser daripada tercetus dalam badan kita. Mahu tahu kenapa? Sudah tentu kerana kandungan resveratrol, dan antioksidanya yang sangat tinggi!

Apa tunggu lagi? Bertindak dari sekarang, kerana penyakit tidak akan menunggu kita untuk mencarinya. Jika mahu merasai kesannya, hubungi Ummi a.k.a Cik Dee ye....

LIVE LIFE HEALTHY & HAPPY





No comments:

Post a Comment