Sunday, May 8, 2016

Buncit dan Vivix®

Assalamualaikum w.b.t ...

Selamat berhujung minggu semua...😍  Seperti yang dijanjikan, Ummi nak sambung cerita perut buncit semalam ye...


Haa ini pun salah satu punca perut buncit, usus berkerak. Ini juga menjadi salah satu punca di mana, segala nutrien yang dimakan tidak dapat diserap dengan baik dan akan menyebabkan masalah penghadaman.

Tanda - tanda Usus Bertoksin dan Berkerak...


Tahukan anda bahawa,



Rasulullah s.a.w telah bersabda: "Perut itu adalah rumah penyakit"

Maksud perut itu bukanlah saiznya tetapi apa yang diisi kedalam perut berupa makanan dan minuman. Nabi menyatakan lagi: "Perut itu semacam telaga bagi badan, urat dan pembuluh darah. Apabila perut itu sakit maka pembuluh darah itu akan membawa penyakit"



Lihat, betapa pentingnya untuk kita jaga perut kita kan? Jadi, bagaimana pula Vivix® mampu membantu masalah perut buncit sekaligus mengatasi masalah kesihatan yang lain tu?

Vivix mampu bertindak sebagai agen detoks yang bersihkan toksin dalam usus yang menjadi punca masalah penghadaman. Dengan kandungan Japanese Knotweed nya, Vivix® pasti dapat memperbaiki sistem penghadaman sekaligus mengurangkan risiko sakit jantung.

Mengapa?

Ini kerana visceral fat berlebihan mampu menyebabkan salur darah ke jantung mengecil atau tersumbat dan penyebab serangan jantung.

Vivix juga mampu meningkatkan metabolisme badan kita seterusnya pemangkin kepada keaktifan mitokondria iaitu teras kepada sel badan kita. Apabila metabolisma meningkat, kadar pembakaran lemak akan menjadi lebih tinggi menjadikan pengurangan akumulasi lemak-lemak ini.

Kebiasaannya, nutritionist mencadangkan teh hijau untuk detoks usus kerana teh hijau mengandungi antioksidan dan juga catechin yang juga sejenis polifenol.
Jadi, di dalam Vivix ini juga terdapat banyak sumber polifenol yang akan membantu meningkatkan metabolisma badan kita.

Ini dia salah satu testimonial pengguna Vivix :


Bukan sahaja beliau mampu mengurangkan perut buncit, malah beliau meampu mengurangkan berat badan sekaligus mengurangkan kesan diabetes yang dihidapinya.

LIVE LIFE HEALTHY & HAPPY

1 comment: