Thursday, August 17, 2017

Bukan Ahli Tapi Mahu Beli Produk Shaklee?

Assalamualaikum w.b.t uollss...

Apa khabar semua? Diharapkan semua yang sudi mengikuti Cik Dee ini sihat-sihat belaka ye...

Kali ini Cik Dee nak beritahu uollss, macam mana nak beli produk Shaklee walaupun uollss ni bukan ahli.

Cara paling mudah, uollss Call @ SMS @ WhatsApp @ Telegram sahajalah Cik Dee 😉 kan... Hehehe...

0194060504

Ahaa nanti Cik Dee update direct link untuk Whatsapp yer.. tapi memandangkan sekarang ini handphone Cik Dee ada sedikit masalah, jadi uollss cuma boleh Call @ SMS sahaja di nombor berikut.

Alternatif lain, uollss bolehlah Message Cik Dee di Facebook Dina Zahraa yer...

Ok, andaikata uollss ada berdekatan dengan HQ atau cawangan (Branch) yang Cik Dee ada cerita sebelum ini, bolehlah walk-in sahaja. 😉

Ni nak cerita, kalau uollss pergi ke HQ Shaklee, mesti uollss akan suka sebab macam pergi ke kedai sebab boleh pick & pay sahaja. Bukan seperti sebelum ini, pembelian hanya melalu kaunter.

Seronok tau... Sambil tu uollss pun boleh dapatkan nasihat dari pakar nutrisi dan juga boleh buat pemeriksaan asas kesihatan.

Nanti Cik Dee update gambar ye... Gambar ada dalamhandphone yang 'sakit' tu.. 😂😂😂

Sehingga berjumpa lagi uollss...😘






Friday, August 11, 2017

Al Kisah Ibu dan Anak Berenam Shaklee

Assalamualaikum w.b.t. semua...

Hari ini kan Cik Dee ada nak kongsi sikitlah berkaitan dengan syarikat Shaklee ini tau...

Ye la, Asyik pasal produk sahaja. Jom kita kenal-kenal dengan Shaklee ni ;)

Kalau uollss nak tahu, Shaklee ini syarikat multilevel yang sangat kukuh.

Di Malaysia, HeadQuartes a.k.a ibu pejabat Shaklee ada di sini.

Manakala di Seluruh Malaysia, Shaklee ada ENAM (6) cawangan kecilnya ye. Dan Cik Dee nak ingatkan yer, Shaklee tidak pernah mengadakan stokis atau kiosk di mana jua di dalam Malaysia.

Harapnya uollsss tidak salah pilih tempat yang betul untuk mendapatkan produk Shaklee ini.

Sekejap lagi Cik Dee ceritakan di mana lokasi-lokasi cawangan Shaklee yang ada ini ye.

Stay tuned....


Thursday, August 3, 2017

Bebas Sakit Urat dan Sendi Tanpa Steroid atau Suntikan?

Assalamualaikum w.b.t semua....


Sudah agak lama bersawang laman Cik Dee ni kan...

Apa khabar uollss semua, selepas puasa dan berhari raya ini? Harapnya uollsss semu sihat dan di bawah lindungan Allah s.w.t sentiasa.


So, hari ini Cik Dee nak bercerita tentang sakit urat. Almaklumlah, sudah menghampiri ke hujung tahun ini, semakin lama semakin meningkat usia kita... faham sahaja lah ye... hehehe


Kalau uollss nak tahu, sekarang ini bukan sahaja warga emas yang menderita sakit urat. Golongan muda sekarang pun ada sudah yang terasa sakit urat. Nak tahu kenapa?

Sudah tentulah faktor pengaruh pemakanan dan gaya hidup kini...

Oleh kerana Cik Dee wanita, Cik Dee nak cerita sakit urat yang berkaitan dengan wanitalah ye... Wanita yang telah melahirkan biasanya lebih terdedah dengan derita sakit urat lebih-lebih lagi jika tidak berpantang dengan betul. Ini adalah pengalaman Cik Dee sendiri yer... di kala umur baru menjelang 30-an ini sudah mula terasa sakit berlarutan di bahagian belakang, di bahagian pinggang, leher@tengkuk...

Menyesalnya, tak perlu digambarkanlah... huhuhu tapi redha lah sambil cari ikhtiar supaya tidak menjadi lebih mudarat.

Alhamdulillah, kini ada sedikit pengurangan penderitaan sakit urat dan sendi ini. Nak tahu apa Cik Dee makan? Tentulah produk Shaklee sendiri ( #sayamakansayajual ) hehehehe...

Ok, supplemen yang dicadangkan untuk diambil bagi masalah urat sendi ini ialah :


  • Vivix
  • Collagen
  • Ostematrik
  • OmegaGuard
  • Alternatif tambahan : SR Vita-C & B Complex

Semua pilihan di atas boleh diadjust mengikut bajet yer... Uollss nampak tak botol yang kiri tu. Haaa... yang itu adalah yang terbaik untuk sendi, tetapi yang itu dah tak ada dah ye...huhuhu...

Macam Cik Dee, ambil Ostematrik, OmegaGuard, Vivix, SR Vita-C dan B Complex... Banyak kan? hehehe tapi CIk Dee ini kadang liat sikit nak ikut jadual... sebab itu kesannya agak perlahan. Jangan follow Cik Dee yer, uollss kena firm tau! hihihihii 

Mai Cik Dee cerita sedikit kenapa supplemen tersebut dicadangkan untuk sakit urat ini :