Wednesday, October 19, 2016

Ikhtiar Hamil dengan Minyak Bunga Borej

Assalamualaikum w.b.t semua....

Apa khabar uollsss di hari Rabu ini... 😉

"Risaunya... Dah 4-5 tahun kahwin, belum juga ada tanda-tanda... Semua asyik bertanya... Sedih rasanya..."




Uolllsss ada tak kawan-kawan ke saudara mara ke yang sedang berikhtiar untuk dapatkan cahaya mata? Haaa... Mai Cik Dee nak tolong ni...

Uollsss kenal bunga ini? Tahu tak bunga ini boleh bantu masalah 👆👆👆...



Cantikkan bunga ini? Inilah bunga borej atau dalam bahasa Inggerisnya, Borage. Kalau uollsss nak tahu kebaikan bunga ini memang banyak tau.... termasuklah untuk ikhtiar hamil tau... Tak percaya? Baca sampai habis laa.....

Uollss jangan salah fikir pula nak kena makan bunganya... 😂 Huhuu kita perlu ambil minyak dari biji bunga borej ini untuk dapatkan khasiatnya mavam ni haaa






Ini secara ringkasnya kebaikan minyak dari bunga borej, tapi yang spesifiknya Cik Dee nak cerita tentang ikhtiar hamil dengan GLA dari sumber 👆👆👆.

Pernah dengarkan Evening Primrose Oil atau EPO, yang kebanyakannya digunakan oleh wanita yang mengalami masalah dengan haid mereka. Bila haid bermasalah, kadangkala ia adalah punca masalah kesuburan yang dihadapi oleh wanita.  Jadi, Cik Dee nak cerita laaa ni, yang Shaklee pun ada tau, supplement seumpama ini tapi yang lebih hebat....iaitu GLA COMPLEX.




GLA (asid gamma linolenik) sering menjadi pilihan wanita untuk membantu mengekalkan kesihatan sepanjang kitaran haid bulanan. GLA ialah asid lemak omega-6 yang digunakan oleh tubuh untuk menghasilkan prostaglandin - bahan yang berperanan untuk mengawal atur pelbagai proses dalaman tubuh. 

Selain minyak biji bunga matahari sebagai sumber asid lemak Omega-6, produk ini juga diperkaya dengan vitamin E bagi menyokong dan menguatkan sistem imun serta mengekalkan keutuhan sel.

Kelebihan GLA Shaklee ini ia adalah minyak borej yang mengandungi pati GLA semula jadi dalam bentuk yang mudah diserap.

Mai Cik Dee bagi bukti nak? 😎




" Saya start consume GLA Complex on January 2013 sebab ada masalah period pain dan cycle period panjang. Saya dah kahwin lebih kurang 4tahun 6bulan. Baru-baru ini saya check UPT positif, doktor cakap dah 6weeks... Doakan saya selamat bersalin..."




No comments:

Post a Comment