Thursday, June 9, 2016

Redakan Asma Tanpa Inhaler, Nebulizer ataupun Ubat.

Assalamualaikum w.b.t. semua...

Bagaimana hari keempat puasa?

Hari ini Ummi nak cerita supplemen untuk penghidap Asma atau Lelah. Penyakit asma atu lelah merupakan penyakit immomunolgi yang menyebabkan kesukaran bernafas. Tidak kira muda atau tua, lelaki atau perempuan, asma/lelah ini boleh menyerang sesiapa sahaja.


  • Menurut kajian, jumlah kanak-kanak diserang penyakit asma adalah 10 hingga 20 peratus. Selalunya, penyakit ini tidak boleh diubati. Tapi, biasanya kanak-kanak akan sembuh apabila usia meningkat.
  • Bagi kanak-kanak yang menghidapi asma sederhana, serangan ini akan hilang apabila mencapai usia lingkungan 12 hingga 13 tahun.
  • Manakala, 50 hingga 60 peratus akan sembuh apabila mencapai usia 20 hingga 25 tahun. 
  • Sementara, 20 peratus lagi akan mendapat asma berterusan dan hanya sebilangan kecil saja yang akan sembuh





Ada antara uollss penghidap asma ke? Nak tak bebaskan diri dari inhaler @ nebulizer ?

Jom Ummi share apa yang boleh bantu uollss...


  •  OmegaGuard
Omega 3 mampu mengurangkan keradangan pada saluran pernafasan dan paru-paru seterusnya memberikan kesan positif ke atas asma. Minyak ikan juga dikatakan mampu mengelakkan kesejukan.




  • Nutriferon
Nutriferon adalah supplemen yang mampu membantu meningkatkan immunisasi badan.




  • Sustained Release Vita-C Plus (Dewasa), Chewable Vita-C Plus (Kanak-kanak & Dewasa)
Vitamin C sememangnya kita tahu baik untuk sistem immunisasi manusia. Badan kita mudah kehilangan Vitamin C kerana ia adalah vitamin yang larut dalam air, jadi dengan teknologi sustained release ini, Vitamin C dapat dikekalkan di dalam badan agar kesan pemulihan dirasai dalam jangka masa yang lama.




  • Vivix
Vivix adalah supplemen terbaik untuk dewasa yang mempunyai penyakit lelah atau semput ini. Ini kerana Vivix membantu memulihkan keradangan, memberikan kehangatan di dalam badan, mampu membantu peningkatan immunisasi, juga membantu memulihan sistem badan dengan sifatnya sebagai agen detoks.


Mahu dapatkan konsultasi percuma? Whatsapp lah Ummi a.k.a Cik Dee segera ye... 

LIVE LIFE HEALTHY & HAPPY

1 comment: