Monday, March 6, 2017

Bahaya Kolestrol Tinggi

Assalamualaikum w.b.t uolllsss

Agak lama Cik Dee bercuti dating dengan uollss kan?!😁

Cik Dee super duper sibuk laa beberapa hari ini, then end up terbaring di katil seharian ini... Huhuhu inilah natijahnya kalau ambil supplemen tak konsisten 😂 (Cik Dee ler tu... Jangan contohi Cik Dee naaa)

Ok kali ini Cik Dee nak cerita pasal kolestrol tinggi dengan Vivix ini. Bukan apa, uollss rahu tak, punca badan kita lemah ni pun ada kaitan dengan kolestrol tinggi tau..(I am referring to myself 😂 hikhikhik)

Yang body ala-ala Neelofa ke Erra Fazira ke, uollss jangan beranggapan tidak berisiko ada kolestrol tinggi dalam badan ye... So, jaga-jaga ☝


Hahahaha saja Cik Dee bagi gambar meleleh ayaq liuq ni haa.... Tapi, baik uolllss teruskan baca apa Cik Dee nak bebel sat lagi. 😜




Pernah uollss tahu fakta ini 👆👆👆👆👆? Kalau tak tahu, Cik Dee dah bagitahu ni 😎 Lepas tu uollss cuba ambil kalkulator kira berapa banyak kalori yang uollss dah ambil hari ini, sebelum ini dan agaknya semua digunakan sebagai tenaga tak?


Huhuhu... Cik Dee sendiri kira macam banyak jer rasanya kalori yang tak digunakan, kemudian menjadi kolestrol dalam badan Cik Dee ni 😂 aduhhh dah la tak buat senaman. Huhu...

Apa bahayanya kolestrol tinggi ni sebenarnya?



Yang LDL a.k.a Bad Cholesterol tu lagvyang sebenarnya bahaya sebab ia melekat di dinding arteri dan menyebabkan plak terbina, kemudian menyempitkan salur darah kita.



Antara efek jika kolestrol dalam badan tinggi :

Tekanan darah tinggi
Risiko sakit jantung
Risiko strok
Risiko masalah hati
Risiko penyakiy kesuburan
Obesiti

Banyakkan?  Uollss tak takut ker? 😨

Jom join Cik Dee telan Vivix, untuk settle kan kerisauan dan ketakutan uollss tu!

Kenapa Vivix? Sebab Vivix KAYA dengan resveratrol dan polifenol yang menghalang dan memulihkan pengoksidaan salur darah kita.


Dah faham kan. Nak bukti?

No comments:

Post a Comment